20060514

Istället för Mors dag

Inspirerad av den lyckade utflykten med dottern för ett tag sedan, tog jag med mig min åldrade mamma på ett liknande äventyr idag.

Mamma kommer sällan ut, hon går med rollator sedan många år och "varken ser eller hör" längre. Hon är kort sagt tämligen skröplig.

Men idag hade vi en höjdardag tillsammans, bara hon och jag. Jag packade en kaffekorg, hämtade mamma och sedan åkte vi till Södertälje där mormor och morfar ligger begravda. Jag planterade några blommor på graven och därefter körde jag till samma marina som jag och dottern besökte för några dagar sedan. Mamma hade aldrig varit vid Spirudden, men född och uppväxt i Sörmland uppskattade hon de vackra ekbackarna ner mot havsviken.

Mamma som alltid älskat vatten njöt av varje sekund. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, men en suddig bild med mobilen blev det i alla fall.

Det här blev en sådan där oförglömlig dag som vi båda kommer att bära med oss under lång tid!

Inga kommentarer: