20070114

Det har redan skrivits mycket om iPhone

De senaste dagarna har medierna varit fulla av mer eller mindre entusiastiska hyllningar till Apples nya iPhone. Personligen känner jag att ju mer jag läser ju mer skeptisk blir jag. Inte till Apple som mobiltillverkare. De har säkert framtiden för sig. Men till just denna, den första versionen av iPhone.

Min skepsis beror i första hand på avsaknaden av 3G, men jag tillåter mig även att fundera över om det kommer att vara så där alldeles enkelt att skriva SMS, mail och annan text direkt på skärmen. Tillåt mig att tvivla! Trots Apples nya Multi-Touch system, så är ett tangentbord på skärmen inte lika enkelt som ett tradiotionellt. Däremot ser den sanslöst häftig ut som multimediamaskin!

För en av de mer sansade recensionerna svarar Linus Brohult, chefredaktör för tidningen Mobil.

Inga kommentarer: