20060208

Förkylningstider


Hemma och sjuk på tredje dagen. Nja, för att vara ärlig så gick jag hem vid lunchtid i måndags så det är egentligen "bara" 2,5 dagar...
Idag är första dagen som jag orkar sitta upprätt i någon större utsträckning. Passar därför på att skriva några rader, samtidigt som jag försvenskat vissa delar av bloggen och dessutom ändrat designen helt.

För ett par dagar sedan skrev jag om bloggen på frammarch. Då hade jag ännu inte uppmärksammat Allan Lööf, 93 från Finspång som troligen är Sverigens, och kanske världens, äldste bloggare. Häftigt med sådan lust att utveckla sig själv så långt upp i åren. Om jag själv lever så länge så kan man ju fundera över vad det är för teknik som då kan vara intressant att ta till sig och som kan göra resten av världen häpen över hur en så gammal kuf kan vara så nyfiken, pigg och alert! :-)

För övrigt håller vintern i sig. Nu har det inte varit barmark sedan mellandagarna! Det är så här jag minns barndomens vintrar. Omväxlande kallt eller mildväder, men totalt sett en vit vinter. Nåja, det var roligare när man var barn (definitivt mindre att skotta...), men det är i alla fall vackert. Och hellre snö och ljust och -10, än slask och mörker.

Inga kommentarer: