20060306

Hjälper inte bastu, öl och tjära, då är döden nära

Nytt grepp. Blogg direkt ifrån basturelaxen!
Minns att jag såg en artikel om WLAN för något år sedan. Artikeln handlade om friheten med trådlöst nät hemma och var illustrerad med en bild av en man sittandes i bastun med en laptop i knät. Vet att jag skickade bilden till några kompisar med en kommentar om att "äntligen ett vettigt skäl för att skaffa WLAN". Kommentaren var givetvis skämtsamt menad, men jag kom att tänka på historien nu när jag bloggar direkt ifrån relaxen.

Hade lite att fixa med på datorn och tog därför med den till bastun och det funkar som synes alldeles utmärkt. Annars är jag egentligen här för att få lite lättare att andas. Är inne på femte veckan nu med förkylning och "ansträngda" luftvägar. Och inget, jag säger inget, funkar så bra som en varm fuktig bastu med Oleum Basileum i vattnet om du vill vidga luftvägarna! Då kan du för någon timme få för dig att du mår riktigt bra. Om man sedan toppar det hela med en pilsner och en ölkorv, så tja, upplevelsen blir i vart fall inte sämre... ;-)

Slogan i rubriken har jag lånat av Svenska Bastuakademien.

Inga kommentarer: